Skip to main content

USTANOVITELJ GEROGE STEPHEN LETA 1952 IZDELA

PRVI ŽAR S POKROVOM

ZGODBA O USPEHU ŽARA

Vse se je začelo s strastnim navdušencem peke na žaru, Georgeom Stephenom. Pisalo se je leto 1952 in George se je z ženo in otroki pravkar preselil v novo hišo v mestu Mount Prospect v bližini Chicaga v ZDA. Družino in prijatelje je rad vabil na piknike, zato si je na dvorišču zgradil popolnoma nov opečnat žar. Krstna peka pa je bila katastrofa, saj so se zaradi ognja vsi zrezki zažgali. Ognja ni bilo mogoče nadzorovati, zato je George začel razmišljati, kako bi ustvaril žar, na katerem bi lahko vedno znova pekel okusne, sočne zrezke in pečenke, ne glede na vreme.


ODKRITJE

Tako se je začela zgodba o Webru, dandanes največji blagovni znamki žarov na svetu. Leta 1952 George ni razmišljal o tem, kako bi spremenil kulturo peke na žaru po celem svetu ali kako bi ustvaril globalno blagovno znamko; želel si je le speči popoln zrezek! Naveličan je bil nenehnih izbruhov plamena, do katerih je prihajalo na njegovem starem žaru, in tega, da ni mogel peči, kadar je zunaj samo malce pihalo, kar se v okolici Chicaga zelo pogosto dogaja. George je vsak dan odhajal na delo v podjetje Weber Brother Metal Works, ki je bilo specializirano za izdelavo pomorskih boj. Izdelovali so polovice krogel in jih varili skupaj, da je nastala cela krogla, ki je nato postala boja. Nekega dne se je Georgeu naenkrat posvetilo, da se rešitev njegovega izziva z žarom skriva prav pred njegovim nosom. Vzel je polovico krogle, ji namestil noge, na dnu izrezal odprtine, da je skoznje lahko prihajal zrak, ter na vrh kot pokrov namestil še drugo polovico krogle. Tako se je rodil prvi žar s pokrovom na svetu in na področju peke na žaru se je začela revolucija.


O NAVDIHU

Zakaj? Ker česa podobnega ni videl še nihče in George je to vedel. Na začetku so sosedje čudaško konstrukcijo le opazovali in se smejali. Ko pa je George prižgal svoj žar in jim postregel z najbolj okusnimi zrezki in pečenkami, kar so jih kdaj jedli, je smeh potihnil. Naenkrat ni bilo več pomembno, ali zunaj dežuje in piha veter, peka na žaru je prerasla pripravo zrezkov, hamburgerjev in klobas. S pokrovom in odprtinami za zrak je žar deloval kot pečica. Prve primerke je George prodal družini in prijateljem, nato pa jih je začel prodajati na območju Chicaga. Vozil se je od trgovine do trgovine, prižgal žar, nanj vrgel nekaj mesa in se pogovarjal z ljudmi. Tako jim je lahko najbolje pokazal, česar je ta žar zmožen in jih navdušil, da ga preizkusijo tudi na svojem dvorišču. Čez čas je George prevzel tovarno kovin in se odločil, da bo obdržal ime Weber, dober glas pa se je kmalu razširil po vseh ZDA. Skupaj s svojimi sodelavci je prepotoval celotno državo in ljudem navdušeno razkazoval, kako njegov žar čudnega videza deluje. Demonstriral je popolnoma nove, revolucionarne metode peke, kot je peka s posredno vročino. Žar v obliki kotla je spreminjal način peke na žaru in tako je še danes.


NOVI STANDARDI ZA ŽAR

Od leta 1952 do danes je Weber prerasel ameriški trg in je že zdavnaj prečkal Atlantik. Danes ga prodajajo v več kot 60 državah po svetu. Družini so se pridružili plinski in električni žari, žari Weber pa so svoje mesto našli na dvoriščih po vsem svetu. Konstantno pomikanje meje mogočega je leta 1985 spremenilo tudi svet peke na plinskih žarih, ko je znamka pri modelu Genesis uvedla rešetke Flavorizer® Bars. Šlo je za odkritje, ki je preprečevalo izbruhe plamena, pečena hrana pa ni imela več okusa po plinu, ampak okus, kot bi bila pečena na žaru na oglje. Kulturi peke na žaru je bila dodana še dodatna dimenzija. Majhno podjetje za proizvodnjo žarov iz predmestja Chicaga je postalo najprej vseameriška, nato pa mednarodna blagovna znamka. Danes je žar Weber ameriška ikona, skoraj takšna, kot jabolčna pita. Leta 1993 je George žal preminil, vendar ljudje v ZDA niso nikoli pozabili, da je bilo za spremembo načina peke na prostem odločilnega pomena prav njegovo preprosto odkritje. Njegova zapuščina navdihuje številne navdušence nad peko na žaru po vsem svetu, da postanejo pravi heroji svojega dvorišča.


NJEGOVA VIZIJA ŽIVI NAPREJ

»Mi nismo oblikovalci železa, mi smo industrija zabave« je v nedavnem intervjuju na ameriški televiziji CNN dejal Jim Stephen, sin ustanovitelja Georgea. Tako najlažje opišemo Weber v enem stavku. Žar Weber je veliko več kot samo kos kovine. Je predmet, okrog katerega se zberejo ljudje, uživajo v okusni hrani ter ustvarjajo izjemne trenutke in spomine. Prav to je filozofija, na kateri je George zgradil svoje podjetje. Vanjo je verjel in jo prenesel na slehernega zaposlenega v podjetju Weber z namenom, da jo bo ta prenesel tudi na druge. To je filozofija, na kateri Weber temelji še danes. Vizija, da ljudem ponudimo kar najboljše žare in jih navdušimo za ustvarjanje izjemnih trenutkov z ljudmi, ki jih imajo radi.